Monday, June 28, 2010

Terasa kehilangan..


Perasankah kita, Allah selalu menguji kita dengan mengambil sesuatu yang sangat kita sayang.. Tak kiralah apa pun ia, hatta jam tangan, kasut atau apa2 jer. Tiba-tiba jer rosak. Tiba-tiba ja dah tak berfungsi..Tiba-tiba jer dah takde..Sedih sungguh..Kecewa rasanya..

Kalau manusia plak, kita dah sayang seseorang tu, tiba-tiba tak dapat bersama orang tu..Walau macam mana sayang pun..Hatta sayang pada ibu bapa pun..Tiba-tiba Allah telah amik mak ayah kita..Mak ayah dah kembali ke rahmatullah..Sedih rasa..Terasa sangat kehilangan..Terasa kesepian..Terasa kesunyian..Rindu pada mak ayah..

Macam mana nak buat ni???

Mula2 kena senyum (walaupun sambil menangis..terasa pahit tapi kita akan cepat cure..insyaAllah)..

Cakap pada diri :

1- "Ya Allah aku redha jika ini ujianMU.."
2- "Aku tahu, Engkau ambil sesuatu/seseorang yg aku sayang supaya aku tak menyayangi benda/manusia lain melebihi aku menyayangiMU"

p/s : Belajarlah jadi insan yang redha dengan ketentuanNYA.. Nescaya kita akan merasa manisnya hidup ini.. InsyaAllah..

No comments: