Sunday, December 28, 2008

Di akhir Zulhijjah..

Erm.. Cepat benar masa berlalu. Sekarang ni kita da berada di akhir bulan Zulhijjah tahun 1429H. Hari ni dah 29 Zulhijjah 1429H.. Tak sabar rasanya nak menyambut tahun baru namun dalam masa yang sama aku merasa sedih disebabkan tahun yang berlalu ini kubiarkan 'kosong' tanpa pengisian rohani..Betapa aku kerugian kerana telah mensia-siakan masa dan peluang berlalu tanpa aku hargai..Ya Allah sesungguhnya aku telah 'merugikan' diriku sendiri. Engkau ampunkanlah segala dosa-dosaku Ya Allah, sesungguhnya Engkau Maha Pengampun.

InsyaAllah sempena tahun baru yang bakal menjelang ni, aku dah mula tanam azam baru..Semoga aku diberi kekuatan untuk melaksanakannya..InsyaAllah aku akan cuba menjadi seorang insan dan hamba yang lebih baik dari sebelum ni, tak nak buat orang marah dan cuba tak nak kecewakan sahabat-sahabat =>...InsyaAllah..Moga-moga Allah kuatkan aku dalam menempuhi hari-hari yang mendatang..Itu janji aku pada diri sendiri..

"Ya Allah, seketika di akhir tahun ini InsyaAllah muncul tahun baru yang ceria. Engkau muliakan dan sayangilah aku, ahli keluargaku, sahabat-sahabatku dan semua hamba-hambaMu, berkatilah keluarga kami, sihatkan tubuh badan kami, limpahkan rezeki kami, jauhkan dari fitnah penganiayaan dan penghinaan, suburkan benih keimanan dengan penuh rasa kasih sayang serta taqwa tanpa alasan. Makbulkanlah cita-cita kami yang murni. Amin Ya Rabbal A'lamin"



29 Dzulhijjah 1429

No comments: