Saturday, May 15, 2010

"A new life" ..


Sejak saya pulang dari program selama hampir 10 hari, saya terasa seperti disuntik semangat baru. Sudah agak lama tidak bersemangat begini. Ujian dan dugaan ibarat tarbiah yg sangat bernilai buat diri ini. Alhamdulillah, walaupun dalam keadaan yg sangat memenatkan, namum banyak benda yg saya dapat, yg saya belajar.


Sungguh saya tak sangka perkenalan yg kurang 2 minggu itu memberi 1001 kenangan dan pengajaran buat diri yg lemah ini. Ukhuwah yg terjalin menyuntik semangat baru, dan alhamdulillah "mematangkan" saya..Terasa sangat bersyukur dengan hidup saya, terasa seperti diri ini "tertidur" dengan nyenyak, dan tertidur dengan lenanya.


Entah kenapa program kali ini betul2 telah mengejutkan saya dari mimpi dan lena yg panjang. Terasa bersalah dan rugi. Kenapa selama ini saya boleh "tertidur"dengan lenanya ??


p/s : Ya Allah aku memohon keampunanMU, sesungguhnya aku telah leka dan lalai dari tanggungjawabku. Bimbinglah daku dalam mengejar redhaMU. Berilah petunjuk ke jalan yang Enkau Redhai. Aminnn..


2 comments:

alFaqirah ilAllah.. said...

salam ziarah ilmiah...jom kongsi2 ilmu yg bermanfaat utk manusia dn umat Islam..sama2 kita bawa rakan2 dn saudara kita menuju jannahNya..moga Allah meredhai..insyaAllah...

insan_kerdil said...

syukran atas ziarahnya..insyaAllah..semoga Allah mempermudahkan usaha kita ^_^..