Sunday, June 27, 2010

Sabar oh sabar...


Mulut manusia memang kita tak boleh nak tutup, sebab tu la ada perumpamaan mulut manusia ibarat mulut tempayan. Memang tak boleh nak tutup, ia memang akan sentiasa terbuka. Sabarlah dik, walau apa pun yang mereka kata, itu hanya pada pandangan diorang, hanya kita yang tahu apa sebenarnya yang berlaku. Kita tak perlu buat satu dunia tau tentang kita, cukuplah hanya Allah yang tau.

Teringat waktu akak kecik2 dulu, akak ni sangat pendiam dan tak banyak cakap, akak selalu kena ejek dan selalu kena buli dengan kawan2, akak tak pandai nak melawan, akak hanya diam jer. Bila balik umah, nangis2 mengadu pada ayah. Ayah akak dengan tenang, dia akan pujuk akak : "Sabarlah, nanti bila diorang dah penat, diorang berhenti la"..Itulah kata2 azimat buat akak..Setiap kali akak mengadu, ayah akan ucapkan kata2 yg sama, sampai akak pun dah boleh hafal skrip tu.. Tapi itulah yang membuatkan hati ni tenang.. Dan itulah kata2 azimat yg akak pegang, even sampai sekarang pun. Akak akan rasa tenang bila ingat ungkapan azimat tu. ~cubalah dik, buat benda yang sama

Biarlah orang nak fitnah kita, biarlah orang nak buat apa pun, yang penting kita sabar. Bila dah penat nanti mereka berhentilah..


p/s: banyakkan sabar ya..semua ujian itu datang dari ALlah, maka utk menyelesaikannya kita kena kembali pada Allah, banyakkan sabar..sabar tu kan sebahagian dari iman..

p/s/s : sabar...sabar....n sabarlahhhhh ~pesanan buat diri sendiri juga~

No comments: