Friday, March 6, 2009

sahabat..maafkan diri ini..

Ya Allah, macam-macam berita yang saya terima dari sahabat-sahabat sekalian. Terasa bersalah pula kerana tidak dapat berada disamping kalian dikala kalian memerlukan. Terasa diri ini tidak mampu menjadi sahabat yang baik bagi kalian semua. Maafkan diri ini sahabat. Bukan berniat untuk melarikan diri, bukan berniat untuk menghindar dari kalian semua. Tidak pernah jua terlintas untuk mementingkan diri, namum apakan daya diri yang hina ini.

Sahabat..walaupun saya tiada disisi kalian namun saya memahami situasi kalian.

Kalian usah risau,
kalian usah gundah,
kalian usah gelabah,

tapi

kalian kena kuat,
kalian kena bersabar,
kalian kena fikir positif,
kalian kena banyak berdoa,
banyakkan merayu dan meminta padaNYA,
kalian kena yakin denganNYA.



Andai kalian rasa sedih dan terasing, itu bukan kerana kalian tiada kawan
tapi

Dia mahu kalian bersamaNYA,
Dia mahu kalian ingat padaNYA,
Dia mahu kalian kembali padaNYA,
Dia mahu kalian belajar menjadi seorang insan yang kuat.



Kalian usah ragu dengan rencanaNYA, Dia tahu apa yang terbaik untuk kalian.

Jika kalian rasa diri kalian tidak kuat, sebenarnya kalian salah kerana

Allah tidak membebani seseorang melainkan sesuai dengan kesanggupannya, ia mendapat pahala (dari kebajikan) yang diusahakannya dan ia mendapat siksa (dari kejahatan) yang dikerjakannya.

Ingatlah sahabat, banyakkan doa kepadaNYA :

"Ya Tuhan kami, janganlah Engkau hukum kami jika kami lupa atau kami tersalah. Ya Tuhan kami, janganlah Engkau bebankan kepada kami beban yang berat sebagaimana Engkau bebankan kepada orang-orang sebelum kami. Ya Tuhan kami, janganlah Engkau pikulkan kepada kami apa yang tak sanggup kami memikulnya. beri ma'aflah Kami; ampunilah Kami; dan rahmatilah kami. Engkaulah penolong kami, Maka tolonglah kami terhadap kaum yang kafir." (terjemahan Surah Al-Baqarah : 286)

Sahabat, saya disini sentiasa mendoakan kalian semua.

Jangan sedih-sedih.

Ceria-ceria selalu.

7 comments:

lillah said...

ye baikkkkk.....
insya'allah..................

don wory bout us!

:D

lillah said...

romlah.. ada cik mot la... hehe cik mot indon ker? wa...

insan_kerdil said...

hehe...
bagus3...

lillah jaga diorang baik2 tau =>...
Lillah pon jaga diri gak tau =>...

Jaga iman, jaga diri,
jaga kesihatan,jaga peribadi,
jaga tingkahlaku =>..

huhu..

insan_kerdil said...

hehe...dia ingat cik mot dia jer..
ish3..ni bukan indon mari yer...
ni web mari..ngeh3...

comelkan kucing tu..tengok..perasan x, ada kalimah Allah kat badan dia..
huhu..

Ana FyruZ said...

doakan orang kuat ye romlah...sayang romlaaah...

insan_kerdil said...

insyaAllah =>...

Org sentiasa dokan semoga sahabat2 org sentiasa kuat, dilindungi n dipermudahkan..

Sayanggggggggggggg fairuz....
sayang semua =>....

aisya humaira said...

romlah comot...
moga kamu juga kuat, tabah di sana,di bumi indon.hehehe