Saturday, January 16, 2010

(beauty outside + ugly inside) OR (ugly outside + beauty inside) ?

Sebenarnya tajuk kat atas tu adalah status facebook kak erina, my senior..tiba2 rasa tertarik je dgn status 2..so saya pun telah menciplak tajuk tu dgn kebenaran...hehe..

herm..rasanya semua sahabat2 dah tau apa pilihan masing2..sebab saya pasti setiap org ada citarasa tersendiri, jadi memang tak peliklah kalo ada pendapat yg berbeza..

bagi sesetengah org, pilihan yg pertama tadi (beauty outside + ugly inside) adalah pilihan yg terbaik..mana taknya, kecantikan luaran tu org terus nampak. tak payah nak suluh, memang jelas lagi terang nampaknya..kiranya kalo manusia yg pentingkan rupa memang dia akan pilih yg no 1 ni..sbb katanya, kalo x lawa risau nanti org takut nak dekat dgn kita..n ada jgak sesetengah org, dia pilih kawan sebab rupa..kalo x cantik xnak kawan.. sebab nanti x popular..
ada jgak yg mengaitkan kecantikan luaran ni dgn populariti..herm..btol ka??? wallahua'lam..depend dekat kita, sbb kita yg tentukan..

2nd choice is, ugly outside + beauty inside..huhu...kalo saya prefer yg ni..mmg la luar x cantik, tp yg penting dalaman yg cantik..sbb yg dalam 2 yg akan menentukan sape kita..memang yg dalam ni akan amik masa utk org len tau..tp x kisahlah..sebab kita bukannya buat sesuatu 2 sebab nak soh org len tau..tp 1 jer, kita nak Allah tau..dan memang DIA tau pun, walaupun manusia len tak tau..mungkin kita akan memerlukan masa utk menilai dalaman org, sebab benda ni tersirat bukannya tersurat..tapi yg pastinya, bila yg dalam tu lebih cantik dr yg luar, yg tu yg lebih "touching"...just believe in me =)...hehe

3 comments:

Nooreena said...

Owh.. di sini rupanya ayat tadi dikopi-dan-pastakan. Hihi.. Benar apa yang Romlah perjelaskan. Biarlah cantik di dalam semata-mata kerana Allah. Bukan kepura-puraan yang plastik. Insha-Allah moga kita menjadi yang terbaik pada pandangan-Nya. :)

insan_kerdil said...

aminnnnn =)....

harap sangat kita leh jd cm 2...

Mengharap RedhaMu said...

tiada manusia mengetahui dirinya...
hanya Allah Maha Bijaksana...
kt hanya tahu menjangka....
lewat dari pandangan mata...
tapi kenallah baik buruknya...
menilai bukan sudut dunia...
kerna baik manusia baik lah segala..
ikut contoh junjungan kita...
segala terbukti tercatat jua...
dimana segala dia lah raja...
raja dimata dihati jua...
tapi bagaimana diri kita....
sedang sunnah ketepi jua...
sedang nafsu maharajalela...
dari nafsu-nafsi dunia...

sejenak fikirkan bersama....
amin......