Monday, February 21, 2011

Tiada yang mustahil dengan bantuan ALLAH


"Sesungguhnya segala urusanNYA apabila Allah mengkehendakisesuatu, Dia hanya berkata : Jadilah! Maka jadilah ia ". (Surah Yaasin : Ayat 82)

"Tidak ada daya dan tidak ada kekuatan melainkan dengan Allah Yang Maha Tinggi lagi Maha Agung". (Terjemahan : Laahaulawalaaquwwataillabillah)

P/s : Dalam menghadapi dugaan2 hidup, kita mesti memujuk dan melatih jiwa kita supaya sentiasa menjadi optimistik (penuh harapan baik dlm menghadapi sesuatu). Dalam erti kata lain, kita haruslah sentiasa positif. Janganlah kita jadikan sesuatu ujian itu sebagai satu titik noktah atau penyudah kepada kehidupan kita.

Adalah lebih baik jika kita menjadikan ujian itu sebagai guru kpd kita utk berusaha dgn lebih gigih dan dlm masa yg sama kita hendaklah lebih yakin dengan Kuasa Allah. Hal ini kerana, tidak ada yg mustahil jika Allah ingin memperkenankan sesuatu serta mahu membantu org yg berikhtiar dan berdoa kpdNYA. Dgn sebab itulah juga, Allah melarang keras kita dari berputus asa dgn rahmatNYA.

Apa jua yg kita inginkan tidak mustahil utk dicapai selagi kita sentiasa menaruh harapan, berusaha mencari jalan penyelesaian dan memohon petunjuk serta perkenan Allah..InsyaAllah..


p/s/s : Semoga selepas ini kita tingkatkan lagi rasa kebergantungan kita kepadaNYA serta keyakinan kita dgn Kuasa Allah krn sesungguhnya kuasa Allah tiada keterbatasan, ia meliputi yg b'ada dilangit dan dibumi, DIA Maha Berkuasa dalam menetukan sesuatu...

No comments: